Günümüz iş dünyasında, kurulan şirket sayısının gittikçe artmasının yanında bu şirketler arasında meydana gelen rekabet de hızla büyüyor. İş şirketler arası rekabete geldiğinde birçok farklı alan gündeme gelse de tabii ki ilk ön plana çıkan konulardan bir tanesi kurumsallık. Şirketlerin kurumsallıklarını göstermeleri için birçok farklı yol olsa dahi son dönemlerde adından çokça söz ettiren antetli kâğıtlar bu amaçta gittikçe önem kazanıyor.
Belirttiğimiz gibi antetli kâğıtlar şirketlerin kurumsallıklarını gösteren çok küçük fakat bir o kadar da önemli parçalarıdır. Çok eski yıllardan beri kullanılan bu kâğıtlar aslında çok basit bir yapıdan oluşmaktalar. Antet, Fransızca ‘kâğıt veya zarf üzerine basılmış ad, adres, başlık’ anlamına gelir. Antetli kâğıtlar da aynen bu yapıdadır. Klasik bir antetli kâğıtta, kâğıdın üst kısmında firmanın amblemi ve adı bulunduğu gibi alt kısım da ise firmanın adresi ve diğer iletişim bilgileri yer alır.
Firmalar bu tür antetli kâğıtları genellikle resmi yazışmaları için tercih ederler. Logo, firma ismi ve iletişim bilgilerinin hemen kâğıdın arka planında basılı olması hem iletişimde kolaylık sağlar hem de firmaların çok daha prestijli görünmelerine neden olur. Ayrıca yazışmalarda antetli kâğıt kullanımı karşıdaki firmaya da değer verildiğini ve önemsendiğini hissettirir.
Şirketler antetli kâğıtları kendi istek ve arzuları doğrultusunda bastırabilir. Bu da şirketler için antetli kâğıdın önemini artırır çünkü antetli kâğıt bir çeşit özgünlük belirtisi halini alır. Antetli kâğıtlar genel olarak A4 kâğıdı büyüklüğünde tasarlanırlar. Firmaların logoları bu kâğıtlara sağ veya sol üst köşede bulunacak şekilde saydam bir biçimde yerleştirilir. Böylece hem her firmanın kendi özgü logosuyla kâğıtlar da özelleştirilir hem de saydamlığı sayesinde kâğıt üzerine yazılacak olan yazı için bir sorun teşkil etmemiş olur. Adres bilgileri ise kâğıdın en altına yerleştirilir.
Antetli kâğıt basımında birçok farklı kâğıt türü tercih edilebilir ancak seçilen kâğıdın kaliteli bir kâğıt olması firma açısından kalitesi göstermesi yönünden bir avantaj olacaktır. Kâğıt ağırlıkları da çeşitlendirilebileceği gibi standart olarak 80 veya 90 gram arasında çeşitlilik gösterir.
Aynı zamanda firmalar dilerlerse bu kâğıtların üzerlerine logolarını kabartmalı olacak şekilde de bastırabilirler. Tabi bu durum da kâğıtların maliyetinin de artacağı göz önünde bulundurulmalıdır. Kabartmalı antetli kâğıtları tercih etmek isteyen bir firma iki farklı türde antetli kâğıt sipariş ederek maliyetini dengeleyebilir. İç yazışmalar ve bazı dış yazışmalar için klasik bir antetli kâğıt kullanılırken çok daha ciddi ve önemli yazışmalarda kabartmalı kâğıtlar kullanılabilir.
Ayrıca antetli kâğıtlarda kullanılacak olan renkler de bir diğer önemli konudur. Şirketin ve şirket logosunun renklerine uygun olarak seçilecek bir renk tonuyla adres ve diğer iletişim bilgileri girilmelidir ki kâğıt üzerinde bir bütünlük sağlanabilsin ve antetli kâğıt göze çok daha güzel görünebilsin. Ayrıca firmaların bu konuda dikkat etmeleri gereken bir diğer nokta ise antetli kâğıtlar fiyatlandırılırken üzerlerinde bulunan farklı renk tonlarına göre fiyatlandırılırlar. Üç renge kadar farklı fiyatlar verilirken dört ve üzeri renk bulunduğunda fiyatlar çok daha artacaktır. Aynı zamanda tabi ki antetli kâğıtların basılacağı matbaayı seçmek de önemlidir. Sonuçta bir firmanın kurumsallığını temsil edecek ögelerin sorunsuz ve kusursuz olmaları gerekir.